Valikko Sulje

Asunnon markkinointikanavat

Markkinoinnin tavoitteena on mahdollisimman laaja näkyvyys. Kannattaa valita sellaiset kohderyhmät, joilla tavoitetaan myös oikea kohderyhmä eli asunnon vaihtoa harkitsevat.

Etuovi.com, Oikotie.fi ja Tori.fi

Asunnon markkinointiin soveltuvia kanavia on useita. Suositeltavaa on julkaista ilmoitus vähintäänkin asuntojen myyntiin erikoistuneilla sivustoilla eli Etuovella ja Oikotiellä. Suurin osa aktiivisista asunnon etsijöistä selaavat näiden sivustojen tarjonnan läpi päivittäin.

Lisänäkyvyyttä voi tavoitella julkaisemalla asuntoilmoitus myös muilla netistä löytyvillä kauppapaikoilla, kuten vaikkapa Tori.fi:ssä. Lisänäkyvyydestä ei varmasti ole haittaa, mutta kannattaa varautua, että näiden tarjoama näkyvyys on usein huomattavasti rajatumpi kuin asunnon myyntiin erikoistuneiden sivustojen. Lisäksi näiden sivujenselaajista vain murto-osa on etsimässä asuntoa.

Huutokaupat.com

Vaihtoehtoinen lähestymistapa asunnon myyntiin on laittaa se nettihuutokauppaan. Tähän tarkoitukseen toimivin markkinointikanava on Huutokaupat.com-sivusto.

Huutokaupassa onnistuminen ja hyvän hinnan saavuttaminen edellyttää kuitenkin, että kohteen tulee olla niin haluttu, että ostajaehdokkaat ovat valmiita tarjouskilpailuun sen saamiseksi. Toki vähemmän houkuttelevankin kohteen myynti voi onnistua huutokaupassa, mikäli olet valmis myymään kohteen edullisesti.

Some

Kokeilemisen arvoinen asia on julkaista myynti-ilmoitus paikallisissa Facebook-ryhmissä. Tämä siksi, että ihmiset ovat reviiriuskollisia ja tilastojen mukaan suurin osa ihmisistä muuttaa vain muutaman kilometrin säteelle nykyisestä asunnostaan.

Myynti-ilmoitus kannattaa jakaa myös omille sosiaalisen median alustoillesi, jolloin myös tuttavasi voivat jakaa sitä eteenpäin omille verkostoilleen. Lisänäkyvyyttä voi tavoitella myös sosiaalisen median markkinapaikoilla, kuten vaikkapa Facebookin Marketplacessa.

Sisällysluettelo